شما را جمع كردم كه بگويم هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم


کیهان نوشت:عضو متواري حزب مشاركت در پاريس گفت هر گروه سياسي كه مردم را به حضور در خيابان دعوت كند حتي سازمان مجاهدين و مشاركت فايده اي ندارد.

رجب مزروعي چند ماهي در بروكسل سپري كرده بود اما به تازگي به پاريس رفته كه امير ارجمند مشاور متواري موسوي نيز در آنجا به سر مي برد. برخي سران گروهك منافقين نيز دست بر قضا در پاريس ساكن هستند و هر از چند گاهي دور هم جمع مي شوند.

مزروعي در پاريس چند تن از همكاران روزنت و جرس و خودنويس را دور هم جمع كرده كه اين سايت هاي زنجيره اي نام آن را گفت وگو با خبرنگاران گذاشته اند. مزروعي در اين ملاقات گفته است: تنها موسوي و كروبي مي توانند جنبش سبز را نمايندگي كنند. حتي دادن بيانيه و دعوت سازمان مجاهدين و مشاركت به خيابان هم فايده اي ندارد. در غيبت اين دو، شوراي هماهنگي راه سبز مي تواند جمع بندي را انجام دهد.

وي كه در خارج كشور به طور خودخوانده سخنگوي سازمان مجاهدين (انقلاب) شده، درباره گروه نقابدار و خارج نشين موسوم به «شوراي هماهنگي راه سبز» مدعي شد: اعضاي اين شورا از سوي موسوي و كروبي تعيين شده اند. وي خاطر نشان كرد: فراموش نكنيم كه اعضاي اين شورا در ايران هستند و عدم انتشار اسامي اين افراد نيز از خواست هاي موسوي و كروبي بوده است.

مزروعي تاكيد كرد كه وجود شوراي هماهنگي راه سبز اميد، مانعي براي فعاليت هاي ديگر گروه هاي حاضر در جامعه نيست و هر گروهي كه مي تواند در شرايط فعلي باري از دوش جنبش بردارد، بايد وارد ميدان شود.

وي در عين حال با ادعاي امنيتي بودن فضا در ايران گفت: عملكرد شوراي هماهنگي را بايد با توجه به شرايط ايران ارزيابي كرد. با توجه به شرايط ايران شايد شورا نتواند كاري از پيش ببرد.

خاطر نشان مي شود شوراي خلق الساعه مورد بحث باني دعوت به اغتشاش در روزهاي اول، دهم، هفدهم و بيست و چهارم اسفند بود كه با ناكامي مطلق مواجه شد. پس از آن محافل ضد انقلاب به شورا حمله ور شدند كه چگونه در خارج كشور نقاب بر چهره مي زند تا شناخته نشود اما در داخل ايران دعوت به خياباني شدن و اغتشاش و پرداخت هزينه مي كند. جالب اين جاست كه مزروعي با رندي تمام درباره افتضاحات شورا ادعا مي كند «تنها كساني كه درباره اين شورا مي توانند پاسخ دهند، خود آقايان موسوي و كروبي هستند»! مزروعي پيش از اين محافل اپوزيسيون منتقد شوراي هماهنگي را نادان و نفهم خطاب كرده بود.

مزروعي در اين مصاحبه جالب توجه همچنين گفته است «موسوي و كروبي برخلاف سخنان خود، رهبران جنبش هستند»!

عضو متواري حزب مشاركت در اين ملاقات محفلي- كه طبق معمول و به دلايل كاملاً روشن، تصوير و گزارشي از اعضاي آن منتشر نشده- در قبال تخطئه اصلاح طلبي از سوي برخي حضار مي گويد: اصلاحات شامل اصلاحات ساختاري در نظام هم مي شود... ما در عيد سال 89 و هنگامي كه بسياري از دوستان به مرخصي آمده بودند، جلساتي داشتيم و در آنجا هم دوستان متفق القول بودند كه بايد روش اصلاح طلبي را به نظام تحميل كرد(!)

اين عنصر متواري همچنين درباره شروط خاتمي براي حضور در انتخابات نيز چنين سخن گفت: «بحث هاي آقاي خاتمي با هماهنگي ديگر گروه هاي اصلاح طلب نبوده است. اما مخالفتي با آن ها وجود ندارد. مشخص است كه در صورت عدم تحقق چنين شرايطي، و اگر قرار باشد كه اوضاع بر همين منوال باشد، اصلاح طلبان در انتخابات شركت نخواهند كرد.»

مزروعي با وجود ادعاي وفاداري به قانون اساسي و اصلاح طلبي تصريح كرده كه اصلاح طلبان آماده همكاري با گروه هاي اپوزيسيون هستند اما مشخص نيست كه با چه گروهي بايد صحبت كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا